Thursday, April 12, 2018

blomster i haven midt april

Jeg synes nogen gange det kan være lidt forvirrende i have blogs at man ikke har overblik over hvordan haven er sat sammen. der bliver bare vist nærbilleder eller andre mindre udsnit. Derfor har jeg vist mine meget rodede billeder af det meste af haven. Når jeg så laver noget om, der det måske nemmere at følge med i hvor det var henne jeg gjorde hvad og hvordan det ændrer sig over tid. Billederne er ikke alle smukke. Måske også fordi vi er rodehoveder. Men nu er denne blog ikke ment som "se hvor perfekt mit liv og min have er". Det er mit liv ikke og det er min have slet ikke. Det handler mere om at jeg gerne vil snakke om min have fordi jeg bare rigtig godt kan li den. Og dem jeg kender synes vist det er lidt træls at høre om evig og altid. Det er også for at jeg kan huske hvad der er sket og ikke mindst hvornår. Men også til at fortælle om erfaringer om hvad der virker eller ikke virker, ihvertfald her hos mig.

En af glæderne ved prydhaven er at se de tidlige blomster komme op om foråret. Derfor
har jeg taget lidt billeder af det der blomstrer nu.

En fin snepryd der kom med da vi flyttede hortensia busken

Denne hyacint er ved at springe ud. Den hedder 'Woodstock'

De fine tidlige tulipaner. Jeg tror der var 5 sidste år. I år er der en del flere. Desværre kan jeg ikke huske hvor jeg har den fra. Men den er godt nok fin og har stået fint sammen med de lilla krokus for en uge siden:



Der er stadig nogen af de fyldte vintergækker der ikke er afblomstret


En fin rød primula 

De små påskeliljer springer ud før de andre i min have

En hvis påskeklokke tror jeg


De almindelige påskeliljer står klar til at springe ud

Og den hvide kugle primula er også ved at starte blomstringen







No comments:

Post a Comment